Zawarcie związku małżeńskiego to bardzo poważna decyzja wymagająca wielu czynności zarówno pod kątem formalnym jak i organizacyjnym. Jeśli już zdecydujemy się na wkroczenie na nową drogę życia z wybrankiem czy wybranką swojego serca czeka nas wiele decyzji do podjęcia.
Pierwszą i wydaje się najważniejszą kwestią, którą należy ustalić w związku z planowanym weselem – poza oczywiście wybraniem odpowiedniej daty – jest miejsce, w którym odbędzie się przyjęcie. Podejmując decyzję w tej kwestii należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Bo możemy zorganizować uroczystość w remizie lub w restauracji. Analizując to zagadnienie powinniśmy wziąć pod uwagę ilość osób, które planujemy zaprosić na uroczystość, porę roku, dodatkowe atrakcje, którymi chcemy zaskoczyć zaproszonych gości, czas trwania przyjęcia, a więc czy życzymy sobie jedno czy może dwu dniowe wesele. Mniej istotna powinna być natomiast wbrew pozorom kwestia finansowa, bo z pewnością po imprezie przekonamy się, że kwota w każdym przypadku – niezależnie czy wesele zorganizowaliśmy w remizie czy w restauracji – jest mniej więcej sobie równa. Ale do rzeczy – przeanalizujmy te dwie możliwości.
Wybierając tą pierwszą opcję musimy liczyć się z tym, że naszym obowiązkiem będzie także znalezienie kucharki oraz obsługi, która będzie obsługiwała organizowane przyjęcie. Może wydawać się, że koszty poniesione w związku z imprezą będą niższe ale tak jest tylko z pozoru. Owszem, koszt wynajęcia sali będzie niezbyt wysoki, ale przecież musimy zapłacić dodatkowo kucharce – i to nie jednej – bo kilku. Jedna osoba nie będzie w stanie przygotować posiłków dla kilkudziesięciu osób. Do tego trzeba także doliczyć koszty jakie będziemy musieli ponieść w związku z kelnerami. Ponadto w naszym interesie będzie także dostarczenie wszelkich produktów niezbędnych do przygotowania dań: mięso, ziemniaki, wędliny, owoce, warzywa, a także alkohol i napoje oraz ciasta i tort. Sumując wszystkie wydatki zbierze nam się dość pokaźna suma.
Mało tego w przypadku takiego wesela Państwo Młodzi mając na głowie wiele spraw i formalności związanych ze ślubem tak naprawdę do ostatniego momentu będą mieli także na głowie zakupy artykułów spożywczych, napoi oraz innych niezbędnych produktów koniecznych na przyjęciu. Stres jaki wywołuje samo zawarcie związku małżeńskiego pod względem duchowym, formalnym oraz wszystkie przygotowania wizualne dotyczące tego szczególnego dnia, będą w tej sytuacji jeszcze bardziej nasycone niepotrzebnymi obawami i zmartwieniami: czy wszystko kupiliśmy, czy niczego nie zabraknie podczas przyjęcia, a może o czymś zapomnieliśmy w natłoku obowiązków.
Po samym przyjęciu, podliczając wszystkie koszty, które ponieśliśmy w związku z organizacją wesela w remizie z pewnością okaże się, że nie zaoszczędziliśmy zbyt wiele pod kątem finansowym, a już na pewno pod kątem stresu z tym związanego.
Dzisiaj jednak coraz więcej osób decyduje się na organizację przyjęć weselnych w restauracjach, które pojawiają się na rynku jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Nie ma się zresztą czemu dziwić – tak naprawdę nic nas nie interesuje poza wyborem menu, a to zwykle odbywa się podczas jednego spotkania z właścicielami restauracji na około 3 tygodnie przed datą przyjęcia. Nie musimy więc brać na swoje barki zakupów, dowożenia produktów do sali, bo wszystko jest kompleksowo organizowane za odpowiednią ceną.
Biorąc pod uwagę ceny organizowania takich przyjęć zwykle wahają się one między 150zł a 220zł za osobę. Pamiętajmy jednak, że w tej cenie mamy zarówno jedzenie, ciasta jak i napoje. Dodatkowo z reguły jesteśmy obciążeni kosztami związanymi z tortem i alkoholem. Mało tego, po uroczystości wszystkie jedzenie, które pozostało jest pakowane i oddawane klientom. Warto też mieć na uwadze fakt, że właściciele restauracji czy domów weselnych chcąc zachęcić klientów oferują dodatkowe atrakcje podczas uroczystości – oczywiście za dodatkową opłatą. Ale któż z nas nie chciałby, aby ten szczególny dzień w życiu nie był urozmaicony jakimiś niezwykłymi pokazami, atrakcjami czy zabawami?
Możemy spotkać się z propozycją tzw. wiejskiego stołu, na którym będą przygotowane wyroby swojskie typu: kiełbasa własnej roboty, smaczny a zarazem aromatyczny smalec ze skwarkami, gorąca i świeża kaszanka, pieczony prosiak oraz wiejski żurek i świeżo pieczony wiejski chleb z chrupiącą skórką. Dla wielbicieli słodkości może być przygotowany w formie szwedzkiego stołu ogromny wybór ciastek, kolorowych deserów, owoców w czekoladzie czy innych zaskakujących słodkości lub też fontanna z gorącej czekolady, czyli podgrzewana maszyna roztapiająca czekoladę, która przez cały czas jest płynna – uczestnicy przyjęcia będą mogli przy pomocy wykałaczki nabić owoce i obtoczyć je w pysznej słodkości, czując niebo w gębie.
Inną atrakcją choć nieco drożą jest pokaz fajerwerków i choć nie należy on do najtańszych – współcześnie cieszy się dużą popularnością i dla wielu klientów jest to taki wabik.
Coraz częściej także na obszarze, w którym usytuowana jest restauracja pojawiają się piknie zaaranżowane ogrody, będące doskonałą okazją i możliwością na zdjęcia plenerowe dla Pary Młodej. Zyskamy przy tym czas, bo nie musimy opuszczać gości, aby wyjechać w dniu ślubu na sesję zdjęciową lub później za jakiś czas ponownie zakładać ubrań ślubnych, które najprawdopodobniej nie będą już tak piękne jak w tym szczególnym i symbolicznym dniu zaślubin.
Poza tym kiedy uroczystość dobiegnie końca nie musimy martwić się sprzątaniem sali czy jej myciem. Rozliczamy się z właścicielem, zabieramy co dla nas zapakował i kończymy ten etap – możemy spokojnie wyjechać w podróż poślubną i cieszyć się sobą. Natomiast remizę trzeba byłoby jeszcze posprzątać, doprowadzając do stanu, w jakim ją zastaliśmy – czyli mielibyśmy naprawdę wiele pracy.
Post Comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.